Hu En

Nyomok II.

Galéria IX., 1092 Budapest, Ráday u. 47.

2014. november 7. - 2014. október 28.
Megnyitó:2014. november 7. 18:00
Johan Nieuwenhuize

Kortárs holland, és magyar képzőművészek műveiből áll össze a tárlat anyaga.

Asztalos Zsolt: Reprodukció – fotósorozat

 

Fontosnak ítélt műtárgyakról reprodukciókat készítünk, hogy dokumentálhassuk, rendszerbe tehessük, és minél több emberhez eljutassuk. Egy műtárgy lefotózása többé-kevésbé továbbítja a mű művészeti értékét anélkül is, hogy élőben látjuk. A fotó elkészítése során a műtárgy mégis egy másik médiumba transzformálódik, amely már egy másik szerző által jön létre. A műtárgy művészeti üzenetének egy különös utazása médiumokon és szerzőkön keresztül.

 

Johan Nieuwenhuize: “IMG”

Johan Nieuwenhuize új projektje, az IMG_, egy olyan folyamatosan növekvő gyűjteménye az absztrakt, és fél-absztraktfényképészeti megfigyeléseknek, melyeknek témája »a város« struktúrái, épületek, autók, és tükröződések.

»Nieuwenhuize minden fotója az IMG_sorozatból egy olyan gondosan megformált edény, melynek tartalma egy pillanat, egy részlet, egy emlékszilánk, egy kép hogy bekapcsolódj. Felkérés az asszociációra. Nem elszigetelten, de mindegyikel összefüggésben.«

Robin van Emden

Gerco de Ruijter: CROPS (2012 Színes 3:24)

Film: Gerco de Ruijter

Zene: Michel Banabila

A CROPS egy animáció az un. központi forgócsapos öntözésről.

Az Egyesült Államokban ez a fajta öntözés széles körben elterjedt. Ezek a kör alakú ültetvények pontosan illeszkednek a Polgári Földmérő Szervezet (Public Land Survey System) álltal meghatározott négyzethálóba. Egy négyzetmérföld terület 640 hektáros. Hosszú vízszóró karok forognak a központi forgócsap körül, zöldellő, kör alakú ültetvényeket öntözve a sivatagi vagy félszáraz területeken.

A CROPS közel 1000, Photoshop-ban vágott Google Earth képet tartalmaz. Többségük Új Mexikóból, Arizónából, Texasból, Oklahomából, és Kansasből származik.

»Ez egy szinte absztrakt képek gyűjteménye, mely új asszociációkat idéz fel a montázs használatának segítségével. Az óra mutatóihoz hasonlíthatnám őket, melyek az idő múlását szemléltetik, és a celluloid filmek kezdő képsorait is felidézik: realista és absztrakt egyszerre. «

Colin Huizing (a Stedelijk Múzeum Schiedam kurátora)

megnyitja: Uhl Gabriella

Támogatók

Médiatámogatók